• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 30 مرداد 1398
کد مطلب : 73674
+
-

اجرای نمایش «بمانی رفتی، بمانی رفته‌ای»

اجرای نمایش «بمانی رفتی، بمانی رفته‌ای»

کارگردان نمایش «بمانی رفتی، بمانی رفته‌ای» از اجرای این نمایش تا 6 شهریور ماه در خانه نمایش قم خبر داد. به گزارش فارس، «محمدرضا شاهمردی» با اشاره به اجرای نمایش «بمانی رفتی، بمانی رفته‌ای» اظهار کرد: مرتضی مرتضوی راد نویسنده این نمایش است که با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای نمایشی برای شرکت در بیست و یکمین جشنواره تئاتر قم آماده شده است.

وی عنوان کرد: این نمایش با 6 گروه دیگر شرکت‌کننده در جشنواره در آبان ماه رقابت می‌کند. کارگردان نمایش بمانی رفتی، بمانی رفته‌ای با بیان این‌که احساس می‌شود عقب‌ماندگی جدی در حوزه اصالت فرهنگی وجود دارد گفت: مردم تاریخ را مطالعه نمی‌کنند و از تاریخ آگاه نیستند و این موضوع سبب می‌شود دچار مشکلاتی شویم.

وی عنوان کرد: شاید برخی از مخاطبان دیالوگ‌های روی صحنه این نمایش را نفهمند، در حالی که دیالوگ‌ها از نظر ادبیات آسان شده که موضوعی تلخ است. به اندازه‌ای از فرهنگ‌ها و اصالت‌ها عقب ماندیم و در دامن فرهنگ پوچ و بی‌اصالت غرب گرفتار شدیم که فراموش کردیم به عنوان آسیایی، مسلمان و ایرانی تمدن قوی و غنی، زبان و فرهنگ اصیل داریم که با آن می‌توانیم دنیا را مبهوت کنیم.

شاهمردی هدف این نمایش را بازگویی بخشی از اصالت‌ها و فرهنگ‌های ایرانی عنوان کرد و گفت: داستان این نمایش ماجرای پادشاهی است که در مراسم جشن سالانه به قتل می‌رسد و به دلیل آن‌که همه احساس می‌کردند رستم حرص و طمع پادشاه شدن دارد، انگشت اتهام را به سمت رستم دراز می‌کنند.

وی ادامه داد: اسطوره سیمرغ به رستم کمک می‌کند تا در سفر زمان بیفتد و طوطیای زمان را بسوزاند و زمان به تعویق افتد و رستم کاری کند که پادشاه کشته نشود.

کارگردان «نمایش بمانی رفتی، بمانی رفته‌ای» از اجرای این نمایش تا 6 شهریور ماه خبر داد و افزود: این نمایش هر شب ساعت 21 در خانه نمایش قم واقع در بلوار غدیر، کوچه 49 روی صحنه است. احسان گائینی و علی فهیمی تهیه‌کنندگان این نمایش هستند.

وی عنوان کرد: «علی فرقدانی»، «شیما عسگری»، «نیلوفر کلایی»، «نرگس حسینی مقدم»، «محمد پارسا زاهدی»، «مهدی داوودی»، «امیرحسین نبی گل»، «فرهاد قحطان» و «یلدا حریری» در این نمایش نقش‌آفرینی می‌کنند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید